הממשלה צפויה לאשר אי הפללה: עד 15 גרם לשימוש אישי

פרסום ראשון: בתחילת השבוע תעלה להצבעה בועדת השרים הצעת חוק חדשה לאי הפללת צרכני הקנאביס בישראל. על פי ההצעה שצפויה להתקבל יוחלפו הרישומים הפליליים בקנסות של 300 עד 1,500 ש”ח לבני 21 ומעלה.

עדכון: ההצבעה על הצעת החוק נדחתה בשבוע – פרטים כאן.

פחות משלושה חודשים אחרי שועדת השרים דחתה את הצעת החוק שהגישה ח”כ שרן השכל לאי הפללת צרכני הקנאביס, תדון בתחילת השבוע הקרוב ועדת השרים שוב בהצעה דומה, כך ממידע שהגיע לידי המגזין. ראש הממשלה נתניהו שוקל אף הוא לתמוך בהצעה.

על פי ההצעה החדשה יוגדרו קנסות כספיים של 300 ש”ח למי שייתפס מחזיק קנאביס בכמות לשימוש עצמי בביתו, או 1,500 ש”ח למי שייתפס עם קנאביס בכמות של שימוש עצמי בציבור. ההצעה לא תאשר גידול קנאביס בבית ולא תסיר את האיום הפלילי על צעירים מתחת לגיל 21.

בנימין נתניהו עם שרן השכל
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יוזמת הצעת החוק ח”כ שרן השכל

כזכור ההצעה הקודמת נפלה בועדה על חודו של קול וכללה אישור גידול שתיל קנאביס אחד בבית והחזקה של עד 5 גרם לשימוש אישי. עם זאת נראה שהתנגדות ועדת השרים בפעם הקודמת מיתנה מעט את דרישתה של השכל, שמבקשת כעת לאשר רק החלפת הענישה בקנסות במקום ברישום פלילי.

הדרישה הפשוטה יותר עשויה להקל על חברי ועדת השרים לקבל ולאשר את הצעת החוק – שתשים סוף להפללת הצרכנים.

*** עדכון: הצעת החוק בוטלה: ארדן יקים צוות ממשלתי שיגיש ממצאיו תוך חודשיים – פרטים כאן.

כזכור הבוקר הודיעה גם שרת המשפטים, יו”ר ועדת השרים, כי תתמוך בשינוי החקיקה ובהטלת קנסות כספיים במקום רישומים פליליים לצרכני קנאביס – מה שמגביר את הסיכוי לאישורו של החוק באופן משמעותי ביותר.

“בהמשך להצעת החוק שהגשתי לאי-הפללה של צרכני קנאביס ולשיחה שקיימתי בנושא גם עם ראש הממשלה, ותודות ללחץ הציבורי שאתם הפעלתם, החליטה גם השרה איילת שקד לתמוך במהלך,” מסרה ח”כ השכל הבוקר. “המשמעות היא שכעת יש עוד קול תומך בוועדת השרים, ותוספת כוח בדרך לאישור הצעת החוק. אני מברכת את שרת המשפטים על הצטרפותה למאבק לשינוי המצב הקיים, ומתחייבת להגיש לה את כל העזרה והתמיכה שלהם היא תזדקק.”

ההצעה החדשה:

http://www.xn--4dbcyzi5a.com/wp-content/Documents/3020.pdf

ח”כ תמר זנדברג, יו”ר ועדת הסמים בכנסת, בירכה אף היא על החדשות:

https://www.facebook.com/tamarzandberg/videos/826467347483434/

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר